Yuna & Qi Memilih Untuk Berpisah Dari Bercinta

Kesukaran cinta jarak jauh membuatkan pelantun Terukir di Bintang, Yuna terpaksa ‘merehatkan’ hubungannya dengan Qushairi Razali atau Qi.

Yuna atau nama sebenarnya, Yunalis Zarai berkata, keputusan tersebut dibuat bersama selepas masing-masing tidak dapat memberi komitmen terhadap hubungan yang sudah berlangsung hampir dua tahun itu.

Yuna kini solo

“Secara jujurnya, ‘we are taking a break from our relationship’. Susah untuk kami teruskan hubungan ini kerana masing-masing jauh, saya di Amerika Syarikat (AS) dan dia di sini.

“Apabila masing-masing tidak dapat memberi komitmen, ini adalah jalan terbaik. Apa pun, keputusan ini dibuat secara matang oleh kami berdua,” katanya yang ditemui di sidang media Yuna Homecoming Concert, kelmarin.

Enggan memberitahu bila keputusan itu diambil, Yuna bagaimanapun mengakui kesibukan kariernya yang kini semakin berkembang di AS juga menyumbang kepada perpisahan mereka.

“Saya selalu sibuk. Saya ada impian yang ingin dikejar, begitu juga dia. Kami sama-sama bekerja keras.

“Memang banyak tekanan dalam hubungan ini. Rasanya lebih baik kami begini kerana saya tidak mahu ambil mudah perkara yang ada depan mata,” jawab Yuna tenang walaupun pada mulanya kelihatan hampir sebak.

Masih berkawan

Biarpun hubungan cinta mereka terkandas separuh jalan, jelas Yuna, dia masih berkawan baik dengan Qi dan mengambil berat antara satu sama lain.

“Baru beberapa hari lalu kami keluar bersama dengan rakan-rakan lain.

“Memandangkan masing-masing sudah tidak ada komitmen, Qi boleh mencari teman wanita lain jika dia mahu,” ujar Yuna.

Enggan memikirkan soal cinta lagi, kata Yuna, dia mahu memberi sepenuh komitmen terhadap kerjaya seninya.

“Status saya sekarang ialah single but not available. Dengan jadual yang terlalu padat, tidak mungkin saya dapat membahagikan fokus kepada banyak perkara,” katanya yang akan pulang ke AS, 23 September ini.

Mengenai impian peminat yang mahu melihat dia dan Qi ke jinjang pelamin, Yuna berharap peminat mendoakan yang terbaik untuk mereka.

“Kami tidak boleh menggembirakan hati orang lain tanpa memikirkan perasaan kami.

“Kalau ada jodoh saya dengan Qi, tidak akan ke mana. Siapa tahu, mungkin sekarang bukan masanya lagi. Doakan saja yang terbaik untuk kami,” akhiri Yuna.

Facebook Comments
Close