Gambar Bayi Perempuan Cedera Diserang Kucing

LONDON: Seorang ibu dikejutkan jeritan bayi perempuannya awal pagi semalam dan mendapati dia cedera diserang kucing jiran di dalam katilnya.

Menurut Samantha Gittus, ketika dia bergegas memeriksa anaknya, kucing berkenaan masih menyerang muka anaknya, Georgie, 17 bulan.

bayi 17 bulan cedera sebab kucing

Samantha, 23, kemudian bergegas membawa anaknya ke hospital dan doktor terpaksa mengenakan 17 jahitan untuk mencantumkan semula luka berkenaan.

Luka itu dipercayai akan menjadi parut kekal di kening Georgie. Insiden itu adalah yang terbaru membabitkan serangan kucing ke atas manusia. Ia mencetuskan desakan awam supaya ada undang-undang digubal bagi mengawal kucing berbahaya – sama seperti dilakukan ke atas anjing. Kata Samantha, pengalaman itu amat menakutkan.

“Hingga kini kucing itu masih berkeliaran di halaman kami dan tiada apa dapat dilakukan,” katanya. Ekoran kejadian itu, Samantha – seorang pelayan sambilan – bercadang berpindah ke rumah lain berhampiran Salisbury.

Katanya, kucing itu masuk melalui tingkap terbuka. “Kejadian berlaku pada tengah malam dan ketika saya tiba di bilik Georgie, dia berlumuran darah,” katanya.

Samantha juga bersyukur kerana luka itu tidak menyebabkan mata anaknya terjejas. – TS

Facebook Comments
Close