Disihir Hanya Melalui Gambar FB?

Belalang selalu terfikirkan perkara ini, dan nampaknya kali ini apa yang Belalang selalu tertanya-tanya itu dah pun terjadi kepada seseorang. Mangsa seorang gadis yang hanya menamakan dirinya sebagai Ira mengaku yang dia telah disihir oleh seorang kenalan yang dengan menggunakan gambarnya di Facebook (FB).

Bahaya betulkan letak gambar-gambar kita di ruangan siber ni. Senang sangat orang lain nak muat turun dan gunakan gambar kita untuk sesuatu tujuan.

Di bawah adalah petikan berita ini yang Belalang ambil dari Kosmo-

NILAI – Disihir menggunakan gambar yang terdapat dalam laman sosial Facebook (FB).

Itu yang didakwa berlaku kepada seorang pelajar institusi pengajian tinggi, dikenali sebagai Ira apabila gambar dari laman sosialnya dijadikan sebagai senjata pemujaan sihir.

Ira, 22, mendakwa, dia telah disihir oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Maria kerana cemburu akan hubungan bersama teman lelakinya serta mahu memutuskan hubungan mereka.

“Maria adalah bekas teman wanita kekasih saya tetapi hubungan mereka telah lama putus. Sebab itu dia menyihir saya kerana ingin melihat hubungan kami hancur.

“Kami tidak mengenali antara satu sama lain.

“Dia hadir menghulurkan tangan sebagai rakan dan saya sambut kerana ingat dia jujur namun sebaliknya,” dakwanya ketika ditemui baru-baru ini.

Jelas Ira lagi, dia mengetahui disihir oleh Maria melalui sekeping gambar setelah menerima rawatan daripada penaung Pusat Rawatan Islam At Tobibi di Bandar Baru Nilai, Shamsuri Safie pada Jun lalu.

Menurutnya, semasa rawatan, dia mendapati gambar mata Maria seolah-olah bersinar setiap kali dia merenungnya.

Ketika itu, dia merasakan Maria terlalu baik dan dia menurut segala kemahuannya termasuk berhenti kerja.

“Bagaimanapun setelah berubat, baru saya tahu bahawa saya bukan sahaja terkena sihir tetapi disantau oleh Maria,” ceritanya.

Menurutnya, Shamsuri memberitahunya bahawa Maria telah meletakkan abu mayat di dalam makanannya.

Incoming search terms:

  • sihir melalui gambar (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *