Review Filem: Dilarang Masuk

Sinopsis Filem

Dilarang Masuk mengisahkan mengenai empat sekawan iaitu Fatia, Badrul, Juli dan Ronnie yang sudah kehilangan akal dan buntu menemui jalan pulang. Perjalanan yang tidak sudah itu menemukan mereka dengan sebuah banglo usang di mana mereka akhirnya memutuskan untuk bermalam di situ.

Di rumah misteri yang seakan tidak berpenghuni itu, mereka menjumpai sejumlah wang jutaan ringgit di dalam sebuah beg yang sudah lama tersimpan. Dengan perasaan penuh tanda Tanya, mereka dikejutkan pula dengan penemuan dua mayat reput bersama sepucuk pistol yang masih penuh dengan peluru hidup. Keadaan menjadi semakin genting apabila pistol berpeluru hidup itu hilang entah ke mana dan masing-masing ketakutan. Pada masa yang sama berlaku pertelingkahan di atas wang yang dijumpai.

Fatia yang baru sembuh dari sakit tapi masih bergantung kepada ubat mengalami pengalaman aneh di mana dia ternampak kelibat seorang kanak-kanak perempuan. Fatia menjadi trauma kerana dia seolah-olah dapat menyelami perasaan kanak-kanak tersebut . Fatia dapat merasakan ketakutan yang menyelebungi diri kanak-kanak tersebut. Setiap detik yang dialami merungkai peristiwa yang telah berlaku di rumah itu.

Kekacauan yang menghantui Fatia merungsingkannya sehingga dia dapat mengetahui rahsia-rahsia yang merungkai sesuatu kebenaran. Apakah kesudahan yang berlaku terhadap mereka? Adakah mereka terselamat atau menjadi mangsa korban terhadap banglo yang tidak berpenghuni itu? Jangan lupa saksikan Dilarang Masuk di pawagam berhampiran anda yang dah bermula pada 7 April 2011.

Sumber dari sini.

Facebook Comments

Comments are closed.

Close