Bukan Susah Nak Cari Musuh

Seperti yang dijangka kehilangan Belalang beberapa hari ini, tentu ada beberapa cerita menarik yang Belalang terlepas pandang. Bermula selepas jer publish entry Belalang yang ini (kilk) tadi, Belalang terus pusing-pusing mencari apakah perkara yang terlah berlaku sepanjang kehilangan Belalang ini dan akhirnya Belalang telah temui sesuatu.

Tak moh la masuk campur dengan apa yang terjadi. Tak perlu curahkan minyak pada api yang sedang marak. Cuma Belalang nak pesan satu benda jer. Ntah la Belalang pernah tulis ke tak benda nih. Tapi Belalang yakin korang pun pernah dengar kiasan atau kata-kata ni.

“1000 kebaikan yang kita lakukan
orang belum tentu dapat mengingatinya
berbanding dengan 1 kesilapan yang kita lakukan”
Begitu juga dengan dunia blogging nih. Katakan sebelum ini korang dah menghasilkan 1000 entry yang bermanfaat kepada pembaca, tapi disebabkan 1 kesilapan korang menghasilkan entry yang teruk contoh mengaibkan orang, Belalang jamin pembaca korang akan lebih mengingati 1 entry buruk korang tu brbanding dengan 1000 entry sebelum itu.
Jadi buat la seperti selalu Belalang katakan. Berhati-hati apabila ingin menulis sesuatu perkara itu. Pikir baik buruk entry itu sebelum korang publish kepada umum. Berkongsilah dengan pembaca blog korang akan hal-hal yang berguna dan baik.
Facebook Comments

Comments are closed.

Close