Kebaikan Dan Keburukan Menggunakan Shoutbox

Korang suka tak singgah ke blog yang ade shoutmix, shoutbox atau cbox? Rasanya rata-rata blogger memang suka singgah ke blog yang ada kotak komen tu time diorang blogwalking sebabnya supaya tuan blog atau lain-lain blogger yang singgah ke blog itu dapat menjejak kembali kedatangan dia.

Entry ni Belalang nak citer beberapa kebaikkan dan keburukkan menggunakan shoutbox, shoutmix ape semua tu. Korang mungkin dah tau tapi Belalang nak berkongsi perkara ini dari kaca mata Belalang.
Kebaikkan
– Mudah meninggalkan jejak ketika blogwalking
– Dapat berbalas-balas cakap dengan blogger-blogger lain
– Suka hati nak tulis apa saja tanpa menyentuh mengenai isi-isi entry blog yang dilawati
Keburukkan
– Mungkin yang singgah tak akan baca entry korang sebab niatnya hanya nak tinggal jejak
– Tiada backlink seperti korang komen di entry
– Spam bersepah-sepah
Belalang kasi tiga sebab saja untuk kebaikkan dan keburukkan. Mungkin ada lagi tapi cukup la banyak tu kan. Pendapat korang lak macam mane? banyak yang positif atau negatif? 
Facebook Comments

Comments are closed.

Close