Majalah Mastika Menipu?

Siapa yang tidak kenal dengan majalah Mastika? Majalah yang begitu lama bertahan di Malaysia dengan kupasan isu kemasyarakatan yang menular di negara kita serta isu-isu momok yang menegakkan bulu roma.

Belalang juga telah lama menjadi pembaca tetap majalah itu semenjak tahun 1996 lagi hinggalah sekarang. Bagi Belalang Mastika telah berjaya memberi impak kepada isu-isu yang diketengahkan oleh mereka seperti isu black metal, gay dan nyah serta beberapa lagi isu yang begitu sensitif termasuklah isu mengenai freemanson.

Tidak malu jika Belalang katakan yang Belalang memang addict dengan Masika hinggakan setiap bulan terasa tidak sabar-sabar menanti keluarannya dan seolah-olah biar Belalang orang yang pertama membaca setiap keluaran terbaru mereka. Betul, Belalang memang meminati cara wartawan Mastikan mengolah cerita. Membacanya terasa tidak jemu dan Belalang boleh membaca sesuatu artikel berulang-ulang kali.

Semalam seperti biasa Belalang online Facebook untuk check segala pesanan dan membalas komen dari kawan-kawan Belalang. Sedang asyik membaca status kawan-kawan yang tertera, tiba-tiba Belalang tertarik dengan status dari Mastika yang menceritakan keluaran terbaru mereka akan berada di pasaran tidak lama lagi.

Setiap komen yang ditinggalkan oleh pembaca pada status Mastika Belalang baca satu persatu. Kebanyakkan komen memuji-muji Mastika dan memberi kata-kata semangat serta pendapat mereka. Namun begitu Belalang tertarik dengan komen yang di tinggalkan oleh seorang pembaca yang menghentam Mastika dengan mengatakan wartawan Mastika telah menokok tambah cerita mengenai dirinya dalam keluaran Mastika Julai 2010.

Klik pada gambar untuk view yang lebih jelas

Dan ketika sedang menulis entry ini, pihak Mastika telah membalas jawab kepada dakwaan pembaca itu.

Klik pada gambar untuk view yang lebih jelas

Belalang masih lagi menunggu jawab balas dari pembaca yang mendakwa Mastika menipu itu. Kata-kata itu sedikit sebanyak membuat pembaca setia Mastika mulai meragui dengan penulisan-penulisan Mastika. Belalang sendiri juga tertanya-tanya adakah benar seperti yang didakwa? Namun mungkin benar seperti yang dijawab oleh Mastika berlaku salah faham dimana yang menceritakan maksudkan lain, wartawan pula faham lain.

Bagaimana pula pendapat anda? Siapa tipu siapa sekarang?

Facebook Comments

Incoming search terms:

  • mastika online (106)
  • majalah mastika online (55)
  • mastika terbaru (50)
  • Majalah mastika (46)
  • majalah mastika terbaru (45)
  • mastika majalah online (44)
  • mastika julai 2013 (28)
  • mastika februari 2013 (25)
  • majalah mastika julai 2013 (23)
  • mastika online 2013 (16)

Comments are closed.

Close