Gelak Santai: Seluar Dalam & Hantu



Seluar Dalam


Seorang buak perempuan menemui ibunya di dapur rumah dengan tegesa-gesa.


Anak: Ibu, tadi uncle joe suruh saya panjat pokok kelapa. Lepas saya panjat uncle kasi saya RM2
(sambil menunjukkan duit itu kepada ibunya)


Ibu: Apa! lain kali kalau uncle suruh naik pokok kelapa jangan naik. Dia hanya mahu tengok seluar dalam kamu saja.


Budak perempuan itu berlalu pergi. Pada hari yang lain pula, budak perempuan itu sekali lagi datang menemui ibunya yang sedang menjemur baju dengan tergesa-gesa..


Anak: Ibu! Ibu! Tadi Uncle Joe suruh saya panjat pokok kelapa lagi. Kali ni dia kasi saya RM10!
(sambil menunjukkan duit not 10)


Ibu: Kan ibu dah cakap, jangan ikut cakap uncle Joe. Dia nak tengok seluar dalam kamu saja.


Anak: Takpe ibu. Kali ni saya dah main-mainkan uncle Joe. dia dah tak boleh tengok seluar dalam saya.


Ibu: Macam mana kamu buat? (dengan muka hairan)


Dengan bangganya budak perempuan itu beritahu:
“Saya tak pakai seluar dalam!!!…”




Hantu


Dua ekor hantu yang baru mati sedang berbual-bual


Hantu1: Macam mana kau boleh mati?


Hantu2: Aku mati kesejukkan. Sewaktu aku sedang berada di rumah kekasih aku, tiba-tiba suaminya pulang. Aku terus menyorok di dalam peti ais. Akibat terlalu lama di dalam peti ais, aku mati akibat kesejukkan. Kau pula mati macam mana?


Hantu1: Aku mati akibat letih berlari. Sewaktu baru pulang dari pejabat, aku terdengar suara jantan lain bersama isteriku di dalam bilik. Aku cepat-cepat buka pintu, tetapi jantan itu sempat menyembunyikan diri. Aku tau dia masih di dalam rumah. Maka aku berlari kesana-sini mencari di mana dia sembunyi. Akibat terlalu letih aku rebah dan mati…


Kedua-dua mereka terdiam sejenak. Selepas beberapa ketika, hantu2 berkata.


“Kalau masa itu kau buka pintu peti ais, tentu kita berdua masih hidup dan tidak mati”


Kedua-dua hantu itu meraung bersama…

Facebook Comments

Incoming search terms:

  • hantu gatal 18sx (1)

Comments are closed.

Close