Gelak Santai Di Hari Minggu

Apa rancangan korang hari-hari minggu macam nih? Bangun tido lewat? tengok tv jer? Blogwalking (bagi kaki blog macam Belalang)? Ape-apepun hari minggu adalah hari untuk merehatkan badan setelah penat bekerja dari terbit matahari sampai le terbenam matahari. Jom kita santai kejap dengan citer-citer pendek nih…

*********************

Seorang petani bingung memikirkan ternakan ayamnya yang setiap hari lima enam ekor mati dilanggar kereta. Dia menghubungi balai polis terdekat meminta dipasang papan tanda.


Beberapa hari kemudian terpampanglah papan tanda yang berbunyi: PERLAHAN – TERNAKAN MELINTAS.


Tiga hari kemudian petani itu menghubungi ketua balai, papan tanda itu tidak berkesan. “Masih banyak ayam saya mati, pemandu tetap memandu laju”, katanya sambil meminta kebenaran memasang papan tanda sendiri. Ketua balai setuju.


Sejak itu petani tersebut tidak lagi membuat aduan. Ketua balai berfikir, apakah papan tanda yang ditulis sehingga pemandu di kawsan itu mengbah haluan. “Mungkin boleh diguna pakai di mana-mana”, bisiknya.


Terkejut ketua balai ketika meninjau kawasan itu apabila dia ternampak papan tanda bertulis: PERLAHAN – KAWASAN ORANG BERBOGEL.


————————————————————-


Suatu Hari seorang lelaki terjumpa bom dalam sebuah kotak. Diambilnya bom tersebut dan membaca arahan yang ditulis pada sekeping kertas…


1. Pastikan anda pegang bom ini dengan menggunakan sebelah tangan.
“Ya, aku pegang dengan tangan kiri”, kata lelaki tersebut.


2. Genggam pin di celah jari telunjuk dan hantu menggunakan tangan yang sebelah lagi.
“okey”, kata lelaki tersebut.


3. Tarik pin dengan berhati-hati.
“Sudah”, kata lelaki tersebut lalu menarik pin.


4. Buang pin itu melepasi bahu kiri anda.
“Okey”.


5. Bengkokkan lengan dan dapatkan posisi yang sesuai untuk membaling bom ini.
“Okey”.


6. AMARAN: Lakukan semua ini dalam masa lima sa…


BBOOOOMMM!!!!


——————————————————–


Seorang wanita terjatuh dari tingkat 80 sebuah hotel. Dia menjerit sekuat-kuat hati. Ketika tubuh wanita itu sampai di tingkat 70, seorang lelaki Inggeris yang terdengar jeritan tadi, menyambut di balkoni.


Wanita : Terima kasih sebab selamatkan saya…
Lelaki Inggeris : Sama-sama, tapi awak kena balas budi saya…
Wanita : Bagaimana?
Lelaki Inggeris : Tidur dengan saya…
Wanita : Tak guna, engkau ingat aku apa?! Tidak!!


Lelaki Inggeris itu melepaskan semula wanita itu yang terus menjerit sekali lagi. Di tingkat 50, seorang lelaki Perancis berjaya menyambut wanita tersebut.


Wanita: Terima kasih, anda dah selamatkan saya…
Lelaki Perancis: Sama-sama, tapi anda harus membalas budi…
Wanita: Bagaimana?
Lelaki Perancis: Tidur dengan saya…
Wanita: Kurang ajar, kamu ingat saya ni wanita bagaimana! Aku tak mau!
Lelaki Perancis: Kalau begitu tak guna aku selamatkan kamu…


Lelaki Perancis melepaskan semula wanita itu. Dari tingkat 50, 40 dan 30, tidak ada sesiapa pun yang dapat menangkap wanita itu. Dia mula ketakutan dan berharap, jika ada orang yang menyelamatkannya, wanita itu tidak kisah lagi jika terpaksa tidur dengan orang tersebut. Akhirnya di tingkat 20, seorang lelaki Arab telah berjaya menyambut wanita itu. Belum sempat lelaki Arab ibersuara, wanita itu terlebih dahulu berkata-kata…


Wanita: Terima kasih, awak telah menolong saya. Sebagai membalas jasa, saya akan tidur dengan awak.


Lelaki Arab: Astaghfirullah hal azim (lalu melepaskan semula wanita itu kerana terkejut).


———————————————————–


Bapa pengantin: Kamu nak bawa isteri kamu tinggal mana lepas kahwin?


Bakal menantu: Saya akan ikut kehendak anak pak ciklah.


Bapa pengantin: Majlis bagaimana kamu kehendaki bagi meraikan hari perkahwinan tu nanti?


Bakal menantu: Saya ikutkan saja kehendak isteri pak cik.


Bapa pengantin: Bagaimana kamu hendak menanggung isteri dan keluarga kamu nanti?


Bakal menantu: Yang ini saya serahkan pada pak ciklah!!!


Bapa pengantin: Hampeh..

*********************************

**Selamat berhujung minggu semua!…

Facebook Comments

Comments are closed.

Close