Jangan Ulang Kesilapan Di PRU akan Datang

                Sebenarnya dah lame Belalang nak sentuh pasal benda nih. Tapi ntah macam mane Belalang biar je benda tuh berlalu. Macam buat-buat lupa plak. Tapi bila baca artikel di Parpukari tadi, baru Belalang teringat balik. klik sini untuk baca artikel itu…
                Nih kes politik. Belalang adalah pengguna hiway Butterworth Kulim Exspress(BKE) dan Jalan sungai Nyior yang ade tol tuh. Sape tinggal belah-belah sini tau la mane. Tiap-tiap pagi Belalang lalu jalan tuh untuk ke tempat keje Belalang.
                time nak PRU yang sudah, dekat-dekat dengan tol tuh ada ler sepanduk dari pembankang time tuh DAP. Jelas lagi di pikiran Belalang nih tulisan-tulisan kat sepanduk tuh.
“TOL SUNGAI NYIOR CEKIK DARAH!!!”
“HAPUSKAN TOL SUNGAI NYIOR!!!”
                hari-hari Belalang lalu dan baca kata-kata tuh. Sayang Belalang tak simpan gambar kata-kata tuh. Dan sewaktu membaca manifesto mereka time tuh adalah salah satunya berbunyi “JIKA KAMI MENANG, TOL SUNGAI NYIOR AKAN DI HAPUSKAN”.
                Dan ALLAH telah memberi peluang kepada puak-puak ini  untuk menang dan memerintah negeri Pulau Pinang. Tapi janji hanya tinggal janji. Sampai sekarang Tol Sungai Nyior masih wujud dan masih lagi beroperasi. Dan banyak lagi janji-janji mereka dalam manifesto tidak terlaksana.
Belalang tak mau tanya sebab apa tol itu tidak boleh ditutup atau hapah. belalang Cuma nak pesan: berjanji, tengok kepada kepada kemampuan diri kita dulu. Bukan main sedap mulut jer tabur janji.  Tau la lu orang tue orang politik, suka-suka cakap, suka-suka janji jer. Tapi kesian la pada orang yang mengharap pada janji-janji lu orang tuh.
So, pas nih mungkin orang penang dah tau kot yang mana intan and yang mana kaca? sekali lagi PRU buat la pilihan yang betul. silap pilih 4 tahun kita akan menerima padah dari kesilapan kita.
Facebook Comments
Close